4/30/2013

90% firem má FB profil, ale jen 30% firem jej správně využívá.


     Pár fakt o Facebooku

90% firem má FB profil, ale jen 30% firem jej správně využívá.
Jen 30% společností odpovídá na dotazy svých zákazníků.
Kolem 70% otázek na Facebooku je ignorováno.
25% světových společností má uzavřené své FB profily.

      Pár grafů

Graf znázorňuje stoupající důležitost interakce na sociálních sítích, rostoucí potenciál a důležitost sociálních sítí všeobecně.








     






Jaká odvětví mají největší "response rate" a jak se v čase proměnila? Z grafu je možné vyčíst, že firmy všeobecně zvyšují četnost svých odpovědí a přestávají sociální média přehlížet, nýbrž s nimi začínají aktivně více a více pracovat.





























3 rady na závěr. Jak sociální sítě správně využívat. Jak být "Social Devoted".



Firmy musí mít své profily veřejně přístupné a připravené k interakci se svými fanoušky. Firmy musí vystavovat na svůj profil příspěvky s možností dalšího sdílení.


Odpovědi společností na příspěvky musí být zodpovídány co nejvíce. Aby byly firmy zahrnuty do měření „Social Devotion“ musí zodpovídat alespoň 65% položených dotazů. Je velice zajímavé, jak si firmy začínají uvědomovat důležitost sociálních sítí a sociální interakce – v červnu 2012 průměrná response rate byla pouhých 30%, od této doby response rate vzrostla na 60%. Nárůst zodpovězených dotazů a komunikace se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí roste rostoucím tempem, ne pouze lineárně! Firmy by měli reagovat nejen na pozitivní a pochvalné komentáře, nýbrž také na negativní komentáře a stížnosti. Zodpovězení negativních komentářů je možná i důležitější, jelikož platí pravidlo o šíření negativních komentářů, kde se praví, že negativní reference a zkušenosti šíří lidé dále daleko více než pozitivní, někdy se uvádí, že tento poměr dosahuje až 3:3000 - „ Satisfied Customers Tell Three Friends, Angry Customers Tell 3,000. “


Komunikace s klienty by neměla probíhat s velkým zpožděním, nýbrž na čas, neboli „on time“. Když bude na Vašem profilu „viset“ nezodpovězený dotaz déle, než pár dní, jistě to není dobrá známka pro Vaši společnost, její flexibilitu, její inovativnost a pružnost. Navíc, důležité je vyjít zákazníkům vstříc a „hýčkat si je“. Nekomunikativnost je cesta do propasti.


Pokud byste si chtěli poslechnout více o důležitosti a významnosti sociálních sítí, pusťte si video z LeWeb London z roku 2012 zde.
      





No comments: