Chyťte je a nepusťte!
Typický nákup na internetu
neproběhne na první návštěvu, ani na druhou, ani v daný den. A kdy tedy
proběhne? U každého zboží jinak. Každá kategorie zboží a služeb má jiný stupeň impulzivnosti
a to jak v počtu návštěv na stránce, tak v počtu dnů mezi první
návštěvou a nákupem.
Podle studie RedMedia provede 60%
zákazníků nákup napříč různými segmenty až druhý den, z toho 2/3 lidí se
rozhodnou až po více než týdnu. V průměru na to potřebují 2,5 návštěvy.
Kam tím ale směřuji? Pro úspěšné podnikání je znalost rozhodovacího procesu
svých zákazníků a aktivní práce a reflexe těchto procesů klíčová. V letech
2011 a 2012 jsme remarketing úspěšně aplikovali u desítek klientů a naměřili
jsme, že vracející se zákazníci nakupují 5x více než prvonávštěvníci stránek.
Výsledky úspěšného použití remarketingu aneb co jsme dělali
v REDMEDIA
- U elektronického obchodu s módou jsme zvýšili konverzní poměr 2-3x
- U finančních produktů se zvýšila proklikovost bannerů 2-4x, konverzní poměr 2-3x
- U stránek o zábavě je doba strávená na stránce lidmi přivedenými remarketingem 2x delší než u prvonávštěvníků
- U slevových portálů je náklad na získání zákazníka o 50% nižší při použití remarketingu
Kde Vám remarketing moc „nepojede“
- U impulzivních akcí, s nízkou důležitostí pro uživatele (soutěže, levnější výrobky, ...)
- Při použití univerzálních sdělení a bannerů (jako by to byla obecná komunikace)
- Při zjednodušeném zaměření na vracející se uživatele – je potřeba využívat behaviorálního cílení (uživatel, který nedokončil nákup, odešel z objednávkového formuláře, prohlížel konkrétní zboží, koupil určitý typ zboží, bude potřebovat doplňky, ...)
- Při absenci taktických pobídek
10 tipů pro úspěšný remarketing
- Dejte lidem jasně najevo, jaká firma je opětovně oslovuje a otiskněte na reklamě svou image firmy - používejte na reklamě stejné barvy i fonty, které používáte na Vašich stránkách
- Pokud oslovujete zákazníky kteří Vám odešli z nákupního košíku, nabídněte jim malou slevu či malou výhodu oproti prvonávštěvníkům a dejte jim najevo, že je jen a pouze pro ně
- Sdělte zákazníkům v remarketingu Vaší konkurenční výhodu či akční nabídku
- Využijte oblíbené české svátky a vytvořte nabídku zvlášť pro tyto události – Valentýn, Den matek, Velikonoce, Vánoce, ...
- Naznačte časovou omezenost a exkluzivitu remarketingové reklamy
- Ukažte v reklamě obdobné, novější či lepší produkty, než které zákazníci vyhledávali
- Zopakujte v remarketingové reklamě grafiku, kterou u Vás zákazník již viděl
- Poděkujte v reklamě zákazníkům – děkujeme za Vaši věrnost, děkujeme, že jste nás navštívili, ...
- Nezapomeňte z remarketingové kampaně vyřadit ty zákazníky, kteří u vás již inzerovaný produkt nakoupili – v opačném případě nebudou z reklam nadšeni
- A v neposlední řadě BUĎTE KREATIVNÍ A ORIGINÁLNÍ!!!
Typical media planning vs. Re-marketing traffic management
No comments:
Post a Comment