2/22/2013

Zvyšte své prodeje REMARKETINGEM. Máme pro Vás návod!


Chyťte je a nepusťte!

Typický nákup na internetu neproběhne na první návštěvu, ani na druhou, ani v daný den. A kdy tedy proběhne? U každého zboží jinak. Každá kategorie zboží a služeb má jiný stupeň impulzivnosti a to jak v počtu návštěv na stránce, tak v počtu dnů mezi první návštěvou a nákupem.

Podle studie RedMedia provede 60% zákazníků nákup napříč různými segmenty až druhý den, z toho 2/3 lidí se rozhodnou až po více než týdnu. V průměru na to potřebují 2,5 návštěvy. Kam tím ale směřuji? Pro úspěšné podnikání je znalost rozhodovacího procesu svých zákazníků a aktivní práce a reflexe těchto procesů klíčová. V letech 2011 a 2012 jsme remarketing úspěšně aplikovali u desítek klientů a naměřili jsme, že vracející se zákazníci nakupují 5x více než prvonávštěvníci stránek.

Výsledky úspěšného použití remarketingu aneb co jsme dělali v REDMEDIA
  • U elektronického obchodu s módou jsme zvýšili konverzní poměr 2-3x
  • U finančních produktů se zvýšila proklikovost bannerů 2-4x, konverzní poměr 2-3x
  • U stránek o zábavě je doba strávená na stránce lidmi přivedenými remarketingem 2x delší než u prvonávštěvníků
  • U slevových portálů je náklad na získání zákazníka o 50% nižší při použití remarketingu

Kde Vám remarketing moc „nepojede“
  • U impulzivních akcí, s nízkou důležitostí pro uživatele (soutěže, levnější výrobky, ...)
  • Při použití univerzálních sdělení a bannerů (jako by to byla obecná komunikace)
  • Při zjednodušeném zaměření na vracející se uživatele – je potřeba využívat behaviorálního cílení (uživatel, který nedokončil nákup, odešel z objednávkového formuláře, prohlížel konkrétní zboží, koupil určitý typ zboží, bude potřebovat doplňky, ...)
  • Při absenci taktických pobídek

10 tipů pro úspěšný remarketing
  • Dejte lidem jasně najevo, jaká firma je opětovně oslovuje a otiskněte na reklamě svou image firmy - používejte na reklamě stejné barvy i fonty, které používáte na Vašich stránkách
  • Pokud oslovujete zákazníky kteří Vám odešli z nákupního košíku, nabídněte jim malou slevu či malou výhodu oproti prvonávštěvníkům a dejte jim najevo, že je jen a pouze pro ně
  • Sdělte zákazníkům v remarketingu Vaší konkurenční výhodu či akční nabídku
  • Využijte oblíbené české svátky a vytvořte nabídku zvlášť pro tyto události – Valentýn, Den matek, Velikonoce, Vánoce, ...
  • Naznačte časovou omezenost a exkluzivitu remarketingové reklamy
  • Ukažte v reklamě obdobné, novější či lepší produkty, než které zákazníci vyhledávali
  • Zopakujte v remarketingové reklamě grafiku, kterou u Vás zákazník již viděl
  • Poděkujte v reklamě zákazníkům – děkujeme za Vaši věrnost, děkujeme, že jste nás navštívili, ...
  • Nezapomeňte z remarketingové kampaně vyřadit ty zákazníky, kteří u vás již inzerovaný produkt nakoupili – v opačném případě nebudou z reklam nadšeni
  • A v neposlední řadě BUĎTE KREATIVNÍ A ORIGINÁLNÍ!!!



Typical media planning    vs.   Re-marketing traffic management





No comments: