2/28/2013

Co nám ukazují nově naměřená data Netmonitoru?

Netmonitor začal od nového roku používat jinou metodiku pro měření webů. Hlavní změna je především v tom, že dokáže zohlednit návštěvnost i mimo oficiálně měřené weby, což se ve větších číslech týká především Googlu a Facebooku. Graf nepřináší žádné velké překvapení ve smyslu navýšení celkového počtu návštěvníků, protože se dá jen těžko předpokládat, že lidé navštěvující Google nebo Facebook by se striktně vyhýbali ostatním českým serverům, ať už z historických důvodů tak i čistě prakticko-uživatelských nebo charakteru obou služeb.


Daleko zajímavější jsou čísla o počtu zobrazených stránek nebo průměrné době strávené na webu. Je zcela zřejmé, že v součtu mají obě média na těchto metrikách dost značný podíl a tím pádem disponují obrovským inzertním prostorem. Oba subjekty také ve větší (Google – desítky lidí v rámci pobočky ČR) či menší (Facebook aktuálně hledá dva Čechy do svého týmu pro podporu inzerentů) se snaží tento prostor vytěžit. Úspěch bude primárně ovlivněn kvalitou formátů (velikost, umístění, forma) a možnostmi cílení. Google je rámci těžby nepochybně dál, na druhou stranu Facebook přichází s řadou novinek, kterými může v kvalitě formátů i cílení zdatně konkurovat. První čísla z našich kampaní to alespoň naznačují, např. co se týká mobilní reklamy a ceny za staženou aplikaci.

No comments: