Od podzimu loňského roku začal Facebook skrze významné
konference hlásat to, že na CTR nezáleží, klíčové metriky pro výsledek kampaně
v online prostředí je zásah a frekvence. Svoji tezi samozřejmě podpořil
výsledky kampaní, blíže jsou závěry k nahlédnutí na www.facebook-studio.com. Z jeho
studie dokonce vyplývá, že 99% uživatelů objednali aniž by klikli na reklamu.
Zářoveň dodává, že u jednotlivých segmentů se treshold různí.
Z výsledků kampaní, které máme k dispozici
v Red Media vyplývá, že existuje korelace mezi CTR , výslednou konverzí a
frekvencí zobrazení. Což podporuje závěry Facebooku. Nicméně stejně jako je pro
efekt kampaně klíčová frekvence, je i klíčový formát kampaně a místo, kde ho
zobrazujete (konkrétní web a umístění na stránce). Závěry prezentované zástupci
Facebooku toto nezohledňují nebo alespoň v číslech, které zveřejnili. Při
tom, jde o dost klíčovou záležitost, která dramaticky ovlivňuje výsledek
kampaně. Pokud odtočíte banner 160x600 v jakékoliv síti nebo na prémiovém
serveru banner 300x600 (rozuměj z hlediska zásahu), budou se výsledky
kampaně v post metrikách (traffic, počet hledání brandu, nákupy, atd.)
lišit diametrálně. Kvalita zásahu vyjádřená tzv. metrikou „Perception rate“ je
tak jednou z klíčových proměnných při plánování kampaně.
No comments:
Post a Comment